• No Suggestions Result

PROMOVIMI I ARTIT

JR: Arti i ndërthurur me mesazh

Migrimi i detyruar është frymëzimi për ekspozitën e parë të 'photograffeur' JR në Itali

02/02/2023

Artisti i njohur si JR i kishte fillimet e tij në vitet 1990, si një adoleshent që shpërndante mbishkrime rreth lagjeve të Parisit ku ai u rrit. Tani në moshën 40 vjeçare, ai bën art shumë më larg vendit të origjinës: në Ukrainë, Ruandë, Mauritani, Kolumbi dhe ishullin grek të Lesbos, në rastin e ekspozitës së tij të fundit.

E mbajtur në Gallerie d’Italia – Torino, muzeu i grupit bankar Intesa Sanpaolo në Torino, JR – "Déplacé·s" është shfaqja e tij e parë në Itali. "Shumë pak artistë sjellin çështje të rëndësishme sociale në tryezë në një mënyrë kaq tërheqëse," thotë kuratori i ekspozitës, Arturo Galansino. "JR është unik." Çështja shoqërore nën shqyrtimin e artistit është migrimi i detyruar. 

Gjatë vitit të kaluar, ai ka vizituar kampet e refugjatëve anembanë globit: një veprim në kohë, duke pasur parasysh njoftimin e Agjencisë së Kombeve të Bashkuara për Refugjatët në maj 2022, se numri i njerëzve që janë “detyruar të ikin për shkak të persekutimit, konfliktit, dhunës, shkeljeve të të drejtave të njeriut dhe ngjarjet që shqetësojnë rëndë rendin publik” ka kaluar 100 milionë. 

Fotografitë dhe videot e realizuara nga JR në udhëtimet e tij përbëjnë bazën e ekspozitës në Torino. (Déplacé·e·s është fjala franceze për njerëzit e zhvendosur.) Yjet e shfaqjes janë Valeriia (nga Ukraina), Thierry (nga Ruanda), Jamal (nga Mauritania), Andiara (nga Kolumbia) dhe Mozhda (nga Greqia), pesë fëmijë nga kampet e refugjatëve, portretet e të cilëve do të jenë të njohura për vizitorët deri në fund të ekspozitës.

Disa ditë përpara se të hapej JR – Déplace·s, artisti organizoi një flash mob prej 1200 personash, të cilët bartën në muze pesë çarçafë të mëdhenj e të gomuar nëpër sheshin qendror të Torinos, Piazza San Carlo. Çdo fletë kishte fotografinë e njërit prej pesë fëmijëve të shtypur në të dhe tre prej tyre – së bashku me një video të performancës së flash-mobit, të kapur nga lart me dron – tani janë të ekspozuara në ekspozitë.

"Një nga gjërat interesante rreth JR është se ai i qaset çështjeve në atë që ju mund ta quani një mënyrë neutrale. Ai ngre pyetje në vend që të japë përgjigje. Me imazhet e fëmijëve (nga kampet e refugjatëve), gjëja e dukshme mund të ishte shfaqja e tyre të pikëlluar ose të shtypur. Megjithatë, të gjithë shfaqen të buzëqeshur, duke shijuar një moment të lumtur loje, me një frymë shprese rinore rreth tyre. "

Arturo Galansino, Kurator i Ekspozitës

Artisti – i cili nuk ka shkuar në shkollën e artit dhe prindërit e të cilit vijnë nga Tunizia – e ka vënë gjithmonë drejtësinë komunitare dhe sociale në qendër të punës së tij. Një projekt, në vitin 2008, përfshinte ngjitjen e fotove masive të syve dhe fytyrave të grave vendase në të gjithë muret e një favele në kodër në Rio de Zhaneiro.

Vitin e kaluar, ai kishte ngjitur portrete të izraelitëve dhe palestinezëve në të dyja anët e murit kufitar që ndan territoret e këtyre dy popujve. JR ka 1.7 milionë ndjekës në Instagram, për të cilët poston përditësime të rregullta të projekteve të tij. Duke pasur parasysh natyrën e diskutueshme, ndonjëherë të rrezikshme, të praktikës së tij, ndoshta nuk është çudi që ai refuzon të zbulojë emrin e tij të vërtetë (JR është thjesht një emërtim) - ose të shihet në publik pa një palë syze dielli dhe një kapele trilby.

Ai as nuk e konsideron veten një artist në vetvete, duke preferuar të përshkruhet nga neologjizmi fotograffeur: duke reflektuar faktin se fotografia është në thelb të asaj që ai bën, megjithatë ai e përvetëson atë për kontekstin e rrugës (duke u kthyer tek ai rrënjët në mbishkrime).

Ia vlen të shtohet se JR nuk viziton kurrë një vend për të bërë punën e tij dhe më pas të largohet. Ai gjithmonë njihet me anëtarët e komunitetit lokal. Ai i fton ata të bashkëpunojnë në projektet e tij dhe, mund të thuhet, të fuqizohen në këtë proces.

JR mund të mos e konsiderojë veten si artist, por nuk mund të mohohet elementi artistik i praktikës së tij. Atij i pëlqen, për shembull, vendosja e fotografive të tij në një mënyrë trompe l'oeil – ndoshta shembulli më i famshëm ishte koha, në vitin 2016, kur ai dukej se e zhdukte piramidën jashtë Muzeut të Luvrit në Paris.

Pa dashur të jap asgjë që mund të dëmtojë përvojën e vizitorëve në Torino, mund të thuhet këtu se JR – Déplacé·s përfshin gjithashtu një vepër trompe l'oeil. "JR është një artist që, me talent dhe ndjeshmëri, e shndërron artin në angazhim social," thotë Giovanni Bazoli, Kryetar Emeritus i Intesa Sanpaolo. “Kjo ekspozitë konfirmon se Galeria d’Italia - Torino është një vend i hapur për reflektim mbi sfidat më urgjente të ditës së sotme.

“Iniciativa shpreh gjithashtu vlerat themelore të Progetto Cultura të Intesa Sanpaolo-s, një nismë e gjatë që synon ndërtimin e një shoqërie të zgjeruar, gjithëpërfshirëse duke shfrytëzuar potencialin e jashtëzakonshëm të kulturës”. Ekspozita, e cila po vihet në skenë në bashkëpunim me Fondacionin Compagnia di San Paolo, do të qëndrojë në Galleri d’Italia - Torino deri më 16 korrik.

Shpërndaje me miqtë

Të duhet ndihmë?

Kontakto shërbimin e klientit

Zgjidh asistencën e duhur

+355 68 7573 000

Shtyp 1 për Shqip; 2 për Anglisht; 3 për Italisht
Për t'u lidhur me Shërbimin e Klientit
1
Për të raportuar një Kartë të Humbur ose të Vjedhur
2
Për Shërbimet e Thesarit
3
Për t'u rikthyer në Menunë Kryesore
0