• No Suggestions Result

PROMOVIMI I ARTIT

Përse financat dhe arti janë të ndërlidhura së bashku

Një ekspozitë e re në Gallerinë d'Italia të Intesa Sanpaolo - Milano tregon mënyrën se si fusha e artit është mbështetur nga financat përgjatë epokave dhe se si bankierët e ndryshëm kanë zgjedhur të mbështesin artistët dhe institucionet e artit.

22/08/2023

Michelangelo ishte vetëm 15 vjeç kur u takua për herë të parë me Lorenzo de Medicin. Ishte viti 1590 dhe takimi u zhvillua në kopshtet luksoze të Medicit pranë Manastirit të San Markos në qytetin e Firences. Tregohet se artisti aspirues u mahnit nga koleksioni i statujave të lashta që ndodheshin në manastir, ndërsa Lorenzo ishte në kërkim të një skulptori të ri e me potencial për të krijuar vepra të reja për të.

Nuk kaloi shumë kohë dhe Michelangelo u punësua nga familja Medici (dhe babai i tij ofroi një sinekurë në zyrën doganore). Kështu filloi një nga marrëdhëniet më të frytshme në histori midis artistit dhe financuesit.

Reciprociteti midis kulturës dhe financave

Është një nga një gamë e gjerë marrëdhëniesh të konsideruara në ekspozitën “Nga Medici te Rothschildët. Financues, koleksionistë, filantropë”, e cila sapo është hapur në Galerie d’Italia – Milano, muzeu i Intesa Sanpaolo në Milano.

Me 120 vepra – nga figura që variojnë nga Michelangelo dhe Verrocchio në Rilindje e deri te Giorgio Morandi në shekullin e 20-të – ekspozita tregon mënyrën se si arti ndër epoka është mbështetur nga financat. Ose, më konkretisht, mënyra se si bankierët individualë kanë zgjedhur për të mbështetur artistët dhe institucionet e artit.

Lorenzo de' Medici, natyrisht, ishte nga një dinasti e famshme bankare dhe ai është një nga 11 financuesit që kanë marrë detyrimet e tyre në Gallerie d'Italia - Milano. Të tjerë përfshijnë Giovanni Raimondo Torlonia, një bankier në Vatikan që porositi skulpturën e madhe të Antonio Canova nga viti 1812, Per un de' piedi il furibondo Alcide afferra e scaglia Lica, dhe JP Morgan, financierja amerikane e epokës së praruar, e cila thuhet se ka shpenzuar më shumë se 60 milionë dollarë për koleksionin e saj të artit (ekuivalenti i një miliard dollarësh sot).

"Pa mbështetjen e bankierëve, një mori veprash arti nuk do të kishin parë kurrë dritën.Teza e kësaj shfaqjeje është se, duke përkuar me një periudhë të historisë gjatë 500 viteve të fundit në të cilën janë afirmuar vlerat demokratike, ka ndodhur një reciprocitet mes kulturës dhe financave."

Giovanni Bazoli, President Emeritus i Intesa Sanpaolo

Aty ku artistët kanë përfituar nga ndihma e bankierëve në kuptimin e thjeshtë të të fituarit para për të punuar, jetuar dhe lulëzuar, ajo që bankierët kanë fituar nga kjo marrëveshje repciproriteti është më komplekse.

Në disa raste – si ai i Lorenzo de’ Medici, seksioni i shfaqjes së të cilit përfshin relievin prej mermeri të Mikelanxhelos, Madonna e Shkallëve – arti u përdor si një mjet për të deklaruar fuqinë dhe statusin e një bankieri. Kjo do të thotë, siç do të thoshte sociologu francez Pierre Bourdieu, një mjet për të shndërruar kapitalin ekonomik në kapital kulturor dhe social.

Përsosja e koleksionistëve

Në raste të tjera, si ai i Raffaele Mattiolit, synimi ishte më vetëmohues. Një figurë e lartë për gati 50 vjet në Banca Commerciale Italiana (COMIT), Mattioli ndoshta mbahet mend më së miri edhe sot për ndihmën e dhënë ndaj punëtorëve hebrenj të Bankës në vazhdën e ligjeve famëkeqe racore të Musolinit gjatë vitit 1938.

Megjithatë, ai veproi gjithashtu si një mbrojtës dhe koleksionist i rëndësishëm i artit. Pas Luftës së Dytë Botërore, ai ndihmoi në blerjen e Pietà Rondanini të Michelangelo (jo pjesë e ekspozitës) për qytetin e Milanos, duke parandaluar kështu shpërnguljen e veprës në SHBA.

Ai gjithashtu filloi dhe drejtoi koleksionin e artit të COMIT, duke porositur vepra nga talentet italianë të mesit të shekullit të 20-të si Renato Guttuso, Giacomo Manzù dhe Giorgio Morandi. Intesa Sanpaolo, është banka aktuale në të cilën, pas një sërë bashkimesh, ka evoluar Banka e dikurshme Komerciale Tregtare. Blerjet e Mattioli përbëjnë një pjesë të koleksionit të tij të artit, i cili aktualisht përbëhet nga 35,000 vepra.

Si dhe zotërimet e vetë Intesa Sanpaolo-s, ekspozitat në Patrons, Collectors, Filantropists vijnë me mirësjellje të një mori huadhënësish, duke përfshirë Musée du Louvre në Paris, Galerinë Kombëtare në Londër dhe Muzeun Albertina në Vjenë. Disa vepra janë në pronësi të trashëgimtarëve të bankierëve që i blenë, ndërsa shumë të tjera kanë përfunduar në koleksione private dhe publike në mbarë botën.

"Ajo që shfaqet është një ndjenjë e rafinimit të çdo koleksionisti.
Ne përpiqemi të eksplorojmë shijet e tyre dhe të tregojmë historinë personale pas koleksioneve që ata krijuan. Intesa Sanpaolo funksionon në një mënyrë që përputhet me shumë aspekte nga ato që ne eksplorojmë në këtë ekspozitë.
Arti dhe financat kanë shkuar prej kohësh krah për krah këtu.
"

Fernando Mazzocca, bashkë-kurator i Nga Medici te Rothschildët. Patronët, koleksionistët, filantropët

Agnolo di Cosimo i njohur si il Bronzino dhe punëtori
(Firenze 1503-1572)
Marrë nga Lorenzo il Magnifico, rreth 1552-1553 
Vaj në kanavacë, 16 x 12,5 cm
Firenze, Gallerie degli Uffizi, Galleria e Statujave dhe e Pikturave
Kabineti i fotografisë në Gallerinë degli Uffizi, Firenze.

 

Histori personale

Ndër historitë personale më interesante është ajo e Joachim Heinrich Wilhelm Wagener, një bankier i shekullit të 19-të, i cili, pasi kishte bashkuar një koleksion prej 262 veprash të artit bashkëkohor, ia la trashëgimi shtetit prusian në vitin 1861. Sot ajo përbën zotërimet thelbësore të Galeria Kombëtare Alte në Berlin. Wagener ishte një adhurues i artistëve romantikë dhe seksioni i tij në ekspozitën e Financuesëve, Koleksionistëve, Filantropistëve përmban kanavacat su ch si Fluturimi i Bianca Cappellos nga Venecia nga piktori romantik Francesco Hayez.

Një pikë e fundit që vlen të përmendet është përshtatshmëria e vendit për këtë shfaqje. Galerie d'Italia - Milano është një nga katër muzetë e artit të drejtuar në të gjithë Italinë nga Intesa Sanpaolo. Ekspozita është pjesë e Progetto Cultura të bankës, një nismë afatgjatë që synon përmirësimin e shoqërisë nëpërmjet pasurimit kulturor krahas pasurimit ekonomik.

Vepra nga Ekspozita

=

=

=

Vepra nga Ekspozita

1. Pamje e Napolit me Largo di Palazzo
2. Portreti i Fattorit në studion e tij
3. Shën Jeronimi i penduar
4. Portreti i LuigiaVitali Myliu
5. Portreti i kontit Josef Johann von Fries me Tezeun duke pushtuar Minotaurin nga Canova
6. Arratisja e Bianca Capello nga Venecia

Shpërndaje me miqtë

Të duhet ndihmë?

Kontakto shërbimin e klientit

Zgjidh asistencën e duhur

+355 4 2276000

Shtyp 1 për Shqip; 2 për Anglisht; 3 për Italisht
Për t'u lidhur me Shërbimin e Klientit
1
Për të raportuar një Kartë të Humbur ose të Vjedhur
2
Për Shërbimet e Thesarit
3
Për t'u rikthyer në Menunë Kryesore
0